Saturday 11 January 2014

TERUNGKAI

Allahumma solli a'la saiyidina muhammad

'Kekuatan akan ada selagi kita meletakkan harapan.'

Alhamdulillah. Lega.
Satu kata jauh dari sudut hati.
Teringatkan pertemuan bersama khadijah dan muslim.

Detik itu ada satu kata aku lafaz
Tak nak manja
Khadijah pula kata
Tak suka didesak
Muslim pula kata
Suka kalau suasana ceria dan gembira

Itu ketika waktu itu, waktu dia sendiri tiada jawapan.
Esoknya kami bertiga ke ITN
Detik itu aku dan muslim tiada kata untuk diberitakan
Rupanya aku masih lagi tak daya menjaga
Tak daya ambil berat

Sungguh, rukun ukhwah itu menguji aku
Uji. Satu demi satu
Bak kata muslim dah namanya rukun
Maka wajib bagi kita untuk ikut aturannya

moga sinar itu berterusan. ameen


Maafkan aku duhai sahabat
Rupanya rukun yg pertama itu aku masih gagal praktikkan
Tapi untuk malam ni aku rasa bahagia
Sebab semua orang merasa
Terungkai segalanya

Tapi, inshaAllah aku masih meletakkan harapan
Membesarkan gelombang ukhwah itu
Bahkan bukan kita sahaja
Tapi bersama mereka
Allah, izinkanlah. 

Januari 2014 yang padat
Moga aku tidak dilalaikan dengan maksiat
Letakkanlah Allah nombor 1
Nescaya DIA merapat.

Permusafiran aku bakal tiba
Allah sahaja yg akan memudahkan semuanya
Moga yang baik-baik sahaja



615
4.33am
12jan2014

No comments:

Post a Comment