Friday 27 June 2014

VROOMM VROOMM

Motor itu
Sering saja bawa aku bersama abah
Bersama kak rul, adik dan mak

Motor itu jua buat abah dan mak ke kebun
Mencari sesuap nasi buat kami
Motor itu tanda kekuatan kami
Masih punya kenderaan ke sana ke mari




Biarlah orang nak kata apa dengan segerombolan barang di atasnya
Aku tetap pendirian motor itu mampu tampungi
Tanpa motor itu aku sepi
Realiti dari kecil sampai sekarang aku masih dengan motor itu

Banyak cerita disebalik motor itu
Banyak jasa motor itu
Tanpa kenal rasa erti kenderaan 4 roda lain yang disekelilingnya
Biar orang kata aku suka rempit

Biar. Sebab dengan motor itu aku dididik. Sederhana. Tanpa rasa perlu akan kereta itu.

Mak abah. Harap sesuatu dari kami
Mulai dari motor itu mereka pasang impian.
Biar nanti anak-anaknya punyai kereta besar
Mampu memberi kepada yang perlu

Sungguh! Aku tetap sayang erti motor itu. Namun, ku juga pasang impian.

Moga mak abah sempat naiki roda 4 anaknya. Mak pesan "kalau abah dengan mak x da kereta besar, rumah besar xpa, tapi tebuslah maruah abah ko yg anak penoreh getah juga boleh berjaya masuk U dan ada kerja yg baik."

Dan aku yakin, adik pn blh lakukannya.
STPM itu pmulaan kpd langkah kehidupan masa depan.

Dan motor itu, jasanya terlalu banyak.







Kampung
2.44pm
28jun2014

No comments:

Post a Comment