Tuesday 11 November 2014

7 HARI IV i

Allah.. nak  jerit ja kuat-kuat tapi x boleh sebab tak boleh.. wuwu. Nak tahu tak...erm..sebenarnya laptop ni diformat dan aku lupa nak transfer fail dari data C ke data D... :’( Habis 3 entri yang aku dah taip..Tapi bila muhasarawak (mcm IPG plak) huhu mungkin banyak hikmahnya. Allah nak aku adu pada dia ja.. Segala heartshot yang aku buat biar hanya Allah yang tahu..

Astagfirullah hal a’zim atas memori ahad lepas.. Banyak kena koreksi dan muhasabah kenapa dan mengapa dan hikmah yang WAJIB diambil.

Permulaan perjalanan aku balik ke khar naik Nor aku macam biasa..Sampai kat K.HAR macam biasa jam  5.15pm macam tu lalu aku solat asar dan ajak Balqis terus ke Soeharto ambil Aton. Awal plan nak bawak pika tapi pika smpai lewat sikit deh. Pergi Alhamdulillah tak ada apa yang berlaku smpai kitaorang pi buka puasa sama-sama kat Sinaran Tomyam dengan Imtiyaz a.k.a Sinergi lagi ramai. Hehe. Lepas tu, malam tu plan pi raya rumah felo terchenta kami. Sempat pi rumah Pn Diana dan En Ghaz ja kononnya nak pi bertolak rumah Aqmal malam tu jam 10malam. Tapi Allah tak izin plus aku sendiri tak sungguh cari keta. Huhu. Aku kepenatan sebenarnya sebab pagi Sabtu tu sekolah.

Bila malam tak jadi bertolak maka dengan bahagia aku dan mereka buat keputusan pi pagi esok pepagi. Akhirnya kami pergi jugak lepas slot malam tu duk kongsi-kongsi cerita pasal praktikal. Hee. Best! Jam 7.35pagi dari K.HAR ke Shah Alam. Tapi kami berenti dulu makan sebab Balqis lapar roti canai dan aku pun memang nak sebab lama tak makan kot. Huhu. Kira 8.35pagi dari Hulu Bernam.

Dalam perjalanan macam-macam dibualkan smpailah tersesat masuk ke Meru ke Pantai Indah aku pun lupa. Tapi akhirnya jumpa jugak rumah Aqmal. Cerita kat sana special sikit. Nanti entri lain aku sambung ek. Hihi.

Balik tu okay lah sama-sama dengan Sinergi lelaki 1 kereta tapi kitaorang tukar sikit sebab perempuan 6 orang. Sampai K.HAR jam 7.35malam. Solat jamak dan persiapan diri maka aku pun bertolak ke KTM ingat nak hantar Shuwai dulu tapi rupa tiket malam sangat dan cancel dulu. Aku pun buat keputusan tak jadi balik malam tu. Terasa macam seram. Tak pasti kenapa. Tapi aku teruskan perjalanan.

Masuk ke Soeharto Allah lama sangat bila pikir balik sedang patutnya paling lama dalam 45 minit. Tapi kami pi dekat nak 2 jam. Hijab ditutup atau tak tahu. Allah jua yang tahu. Hmm. Tapi okay lagi sampailah kami memang betul-betul sesat bila nak keluar. Masuk Felda Gedangsa, Allah. Dah sesat tu tak perasan pulak masuk ja sampai 2 lorong tak jadi-jadi. Aku memang dah cuak tapi zikir ja. Allah ja boleh pandu kami jalan yang lurus. Nyaris kami nak termasuk ke TANAH PERKUBURAN. Astagfirullah hal a’zim. Memang masa tu dah berderau darah aku. SERAM amat tetiba.

Namun Shuwai, Mira dan Pika tetap cool tapi bila cerita balik lepas tragedi ni semua seram sebenarnya cuma tak nak cakap sebab risau dah masa tu. Last sekali kitaorang pi balai polis lepas telefon Aton beberapa kali tak angkat. Huhu. Sebab da tak percaya lagi dah walaupun ada orang kampong.. Takut apa-apa jadi tak boleh jangka...Tiba-tiba....

Sambung lah nanti ya.. Aku tak boleh ingat memori ni sangat. Sebak sebenarnya.. Huhu. Sampai jumpa lagi kat entri akan datang... :’)

9.59pm
Bilikpink
B.B

No comments:

Post a Comment